Krekilän mylly

Krekilän kylässä Niinijoen Kuivakoskessa on ollut mylly satojen vuosien ajan. Loimaa-Seura ylläpitää nykyistä myllyä, johon kuuluu myös raamisaha.
Notice: Trying to get property of non-object in /home/mellow/dev_core/templates/modules/Subcontent.php on line 505

Rakennus on korjattu, vesimylly kunnostettu, niin että se jälleen jauhaa 40 vuoden tauon jälkeen. Myllyssä on hyvät tilat kesätapahtumille, siellä toimii myös paikallinen kesäteatteri.

Myllyn läheisyyteen on raivattu luontopolku, joka tarjoaa kulkijalle kuvan alueen luonnon rikkaudesta.

Krekilän myllyn esitteen voit ladata tästä.

Uudet myllykivet

Krekilän vesimylly sai uudet myllynkivet kesällä 2010.

Vuosikausien hiljaiselo myllytoiminnassa loppui 22.8.2010 elojuhlilla, jolloin nautittiin myllyssä jauhetuista luomuruisjauhoista tehtyä uutispuuroa.

Myllynkivien tekemisestä kertova DVD-levy on myynnissä seuran toimistossa.

Krekilän mylly on avoin matkailukohde.

Osoite: Niinijoentie 316, Loimaa

Ajo-ohje: Valtatie 9:ltä Mellilän kohdalta Niinijoelle (tie n:o 2102) noin 3 km, tien vasemmalla puolella.

Myllyllä toimii Krekilän kesäteatteri, heidän sivuilleen pääset tästä.