Eero Tuomola Isoisän tarinoita I ja II

Eero Tuomola Isoisän tarinoita I ja II

Perintö tuleville sukupolville. Saatavana seuran toimistosta, Ateljee Hulmilta.

Kaiken kaikkiaan Eero Tuomolan muistiin merkitsemiä tarinoita on lähemmäs kaksi sataa: kyseessä on merkittävä kulttuuriteko.

Loimaa-Seura julkaisee Eero Tuomolan Isoisän tarinoita -kirjan kahdessa osassa. Kertomuksia entisen Suur-Loimaan alueelta ja naapurikunnista on kaikkiaan puolitoista sataa. Ne ajoittuvat 1800-luvun loppupuolelle ja 1900-luvun alkuun.

Tarinoitten aihepiiri on laaja: esitellyksi tulevat nimeltä tunnetut originellit, merkkipaikat Loimaalla, kummitukset ja ihmeet, rikokset ja rangaistukset, vaaralliset eläimet, sutkit, veijarit ja vilunkit, kylien arki ja juhla ja naapurisuhteet: ihmisen koko elämä kehdosta kuulutuskirkkoon ja hautuumaan ikuiseen lepoon saakka, rakkauden kipunoita unohtamatta.

á 28 €